مسوولان مملکت! گره دست را با دندان باز نکنید

نوشته :محمدداودسیاووش
توافق رییس جمهور برای افتتاح پارلمان روز 3 دلو تا حدی تب سیاسی کشور را پایین آورد ،چون مردم فکر میکردند بالاخره راهی برای ایجاد فرهنگ کار مشترک قوه اجرائیه و مقننه پیدا شد، اما صدای محکمه ویژه مبنی بربه تعویق انداختن افتتاح پارلمان و ظاهراً تأیید اعلامیه مطبوعاتی از آن که بدون نام مرجع خوانده شدو تصمیم وکلای منتخب باصدور قطعنامه درمقابل آن یکبار دیگر تشویش و نگرانی را میان مردم افزایش بخشیده است.
آگاهان میگویند باید رهبری فعلی قبول کند که دوره اداره کشور با فرمان ها به پایان رسیده و مردم تجارب دردناکی از فرمان های عبدالرحمان خان، تره کی، حفیظ الله امین،نجیب،داودخان ، کارمل و ملا عمر دارند. در شرایط فعلی باید فرهنگ کار مشترک قوای ثلاثه به وجود آمده، حسن همکاری میان قوای ثلاثه و حسن تفاهم دولت با مردم عنصر اصلی نظام مبتنی بر اراده ملت باشد.
وکلا مشروعیت شان را از آرای مردم گرقته اند و هر گونه شک و تردید در اراده مردم توهین به کسانی میباشد که وکلا را انتخاب کرده اند. با این حال هیچ مسأله اصل پروسه را که آرای مردم و تدویر انتخابات میباشد متأثر نمیسازد، شرایط کنونی ایجاب میکند که رییس جمهور بر اطلاعیه یی که بدون ذکر نام مرجع آن صادر شده نظر نموده قبل از آنکه به تشویق چند نفر اطرافیانش کشور با یک مشکل بزرگ مواجه شود، این تنش و چالش را خاتمه بخشد تا به قول معروف «گره دست با دندان باز نشود».

نظرات