تناقض چنـــــد مجهولۀ مذاکره با طالبــــــان

 

مارس 4, 2015
چهارشنبه ( 13) حوت ( 1393)/ ( 4) مارچ ( 2015)
نوشته : محمد داود سیاووش
d8b3d8b1d985d982d8a7d984d987
با تناقضاتی که در ظاهر انکشافات تلاش های مذاکره با طالبان به مشاهده میرسد چنان معلوم که سر نخ و سر کلاوه قضیه افغانستان حتا در بالاترین سطح مقامات نیز در هم پیچیده و سر درگم است. از یکطرف با نزدیکی کابل و اسلام آباد و با اعزام محصلین ملکی و نظامی به مؤسسات تحصیلات عالی پاکستان از بهبود روابط سخن گفته میشود که حتا حساسیت سفیر هند در کابل را بر می انگیزد و از سوی دیگر کارمندان قنسولی افغانستان در پیشاور توسط پولیس پاکستان اذیت میشوند و سفیر پاکستان به ارتباط این مسأله به وزارت خارجه افغانستان احضار میشود.
در روی دیگر این صفحه ملا دین محمد از مذاکرات قریب الوقوع طالبان با حکومت افغانستان به اذن و اجازۀ ملا محمد عمر خبر میدهد، اما ذبیح ا لله مجاهد این خبر را تکذیب میکند و همزمان در اولین تحفۀ این نزدیکی با طالبان گزارشاتی از فروش افراد انتحاری در بگوا و افزایش کمیت داعش از هفتاد نفر به چند صد نفر در فراه به نشر میرسد و همزمان افراد نقابدار به رؤیت هویت قومی در مسیر شاهراه جنوب کشور مردم را دستگیر و به صوب نا معلوم با خود میبرند.
هرگاه این رویداد ها را کنار هم بگذاریم هیچ سیاستمدار، تحلیلگر، مفسر و کارشناسی نمیتواند در بیلانس این رویداد ها به نتیجۀ مذاکرات اوپتیمیست باقی بماند

نظرات