جغرافیای جنگ به دروازه های آسیای میانه رسید

 

آوریل 15, 2015
شماره ( 222) چهارشنبه ( 26) حمل ( 1394) / ( 15) اپریل (2015)
logo
نوشته : محمد داودسیاووش
با بی تفاوتی و انفعالی که در حلقات رهبری کشور به چشم میخورد در بدترین و تراژیک ترین وضعیت سربازان و افسران از قلت تیل و روغنیات و عدم توجه به اکمالات شان به طور وحشیانه در بدخشان سر بریده شدند و در فاریاب و سرپل جنگ ها جریان دارد، در حالیکه در کابل دولتمردان بی توجه به این همه در یک درامه مضحک و بازی کودکانه مصروف برد و باخت نرد تعینات طرفداران شان در کرسی ها میباشند. حلقه خطر هر روز بر گلوی مردم تنگ تر و دولتمردان هر روز نظر به روز گذشته بی تفاوت تر می شوند.
پارلمان به ماتم سرای گریه و ندبه و زاری به حال قربانیان حادثات مبدل شده. هرگاه جلو این حوادث گرفته نشود خطر آن وجود دارد که در گام بعدی با مسدود شدن راههای مواصلاتی سالنگ، تنگی ابریشم، ارغندی و لوگر به پایتخت وضعیت کشور از کنترل خارج شود. دشمن در ولایات جنوب استحکامات قابل ملاحظه ایجاد نموده و در نظر دارد ذخایر اکمالاتی و مراکز تربیتی را در جنوب و جنگ ها را در شمال سازماندهی کند.
با توجه به اینکه دولت های ازبکستان و تاجکستان در خط مقدم خطر قرار دارند، هرگاه دولت افغانستان در محلاتی که امکانات قلع و قمع دشمن را در نوار مرز با این کشور ها ندارد از قوای هوایی امریکایی مستقر در افغانستان و دولت های ازبکستان و تاجکستان کمک خواسته فعالیت های همآهنگ را در دو سوی مرز سازماندهی نماید ممکنست جلو فعالیت های تخریبی دشمن گرفته شود؛ در غیر آن با استقرار دهشت افگنان در مرز با این کشور ها به زودی امنیت ازبکستان و تاجکستان به مخاطره خواهد افتاد که در این حال بازهم شمال افغانستان به صفت راه اکمالاتی پایمال این جنگ خواهد شد.Ÿ

نظرات