آژیر جنگ جهانی از آسیای صغیر به گوش میرسد


دسامبر 8, 2015
شماره 256 چهارشنبه 18 قوس 1394/ 9 دسمبر 2015
کوه بچه
11036454_970677216336434_632401025402781250_n
با سقوط سوخوی ارتش روسیه توسط قوای هوایی ترکیه، آسیای صغیر در آستانه یک جنگ کاملاً عیار قرار گرفته و آرایش نیروها نشاندهنده امکان تقابل روسیه، سوریه، ایران و عراق با ترکیه، عربستان سعودی، قطر و اسرائیل میباشد.
در حالیکه روسیه با وضع تعذیرات بر اقتصاد ترکیه یک میلیارد دالر زیان وارد نمود و با آماده سازی هوا پیمای غول پیکر غیر مرئی قیامت که برای یک جنگ هسته ای طراحی شده طی دو هفته آینده آمادگی میگیرد، پیوستن جرمنی و بریتانیا به ائتلاف بمباران هوایی بر داعش و تشدید بمباران های هوایی بر مراکز آن گروه باعث گردید که به گفته رسانه ها داعش در آینده مرکز فرماندهی خود را از سوریه به لیبیا منتقل سازد.
اوباما از اعزام نیروهای ویژه به عراق برای ضربه زدن به داعش خبر داد و حیدر عبادی در پاسخ اظهار داشت که: ما نیروهای امریکایی را در عراق دعوت نکرده ایم و در همین حال رسانه ها گزارش دادند که عراق با شش جنگنده سوخو و تانک تی 90 از روسیه مجهز میشود، اما در مقابل رسانه ها گفتند که امریکا یک واحد نیروی ویژه خود را برای مبارزه با داعش به سوریه می فرستد. در همین حال جان کیری در بروکسل خواستار مشارکت اعضای ناتو و اعزام نیروهای ویژه برای تعلیم پولیس، کمک در تهیه نیروهای نظامی و کمک نظامی در نبرد با داعش شد.
اتهام روسیه مبنی بر دست داشتن خانواده اردوغان در معاملۀ نفتی با داعش اردوغان را شدیداً تکان داد که این ادعا توسط امریکا رد شد. در همین حال پوتین اظهار داشت که روسیه خشم خود را کنترل کرده بر ترکیه حمله نمیکند، در حالیکه قبلاً رییس جمهور کوریای شمالی اخطار داده بود که در صورت وقوع جنگ روسیه و ترکیه با سلاح هسته ای بر ترکیه حمله خواهد کرد. بشار اسد مدعی شد که اردوغان با حضور روسیه در سوریه اعصاب خود را از دست داده و پوتین گفت: ا لله تصمیم گرفته دار و دسته رهبران ترکیه را تنبیه کند. در همین حال حمله انتحاری زن و شوهری در کلیفورنیا که سر نخ آن از عربستان سعودی تا لعل مسجد پاکستان رسید و تقاضای عراق از ترکیه برای خروج از موصل با آغاز پروسه سپردن موشک های 300 روسیه به ایران ابعاد جدیدی در اوضاع متشنج شرق میانه و آسیای صغیر به بار آورده که باید مترصد انکشافات بعدی بود.Ÿ

نظرات